This image has an empty alt attribute; its file name is n3zones-150px-hög.png

”Vi ville samarbeta med några som inte bara hade kompetens inom tekniska lösningar och systemintegration, men också med en djup förståelse av franchising och dess utmaningar”

– Dag Hognerud, VD på N3zones Group

N3zones är en tjänstefranchise i snabb tillväxt som stärker sin marknadsledande position i Norden som leverantör av system för att stoppa smuts och fukt

N3zones grundades 1995 i Rud, Norge och har idag franchisetagare i både Sverige och Norge. Bolaget har utvecklat en patenterad, fast monterad matta med unika egenskaper för att stoppa smuts och fukt i entréer, vilket minskar bakterier och föroreningar och gör inomhusluften väsentligt renare.

Utmaning och behov

När verksamheten expanderade, kom support- och compliance-frågor snabbt upp på dagordningen. Den centrala organisationens största behov låg i att kunna tillhandahålla franchisetagaren och deras certifierade installatörer med träning och support.

Franchisetagare till N3zones och deras certifierade installatörer har alltid fått all sin träning och support av den centrala organisationen, men det befintliga intranätet skulle knappast räcka till när man väl bestämde sig för växla upp. Dag Hognerud, VD och en av grundarna till N3zones, beskriver: ”Vi hade redan ett intranät igång men det var enormt ineffektivt och hade brister på många områden. För att kunna uppfylla våra tillväxtmål, behövde vi ett bättre sätt att dela dokumentation, utbildningsmaterial och marknadsföringsmaterial tvärs över vårt växande franchisenätverk.”

Allt eftersom ledningen utvärderade sina möjligheter; från att bygga ett nytt intranät från grunden, eller att anpassa en SharePoint kom man snart fram till att äga och utveckla egna lösningar inte var en del av deras kärnverksamhet som franchisegivare.

Vår lösning

Dag och hans team var överens om att verksamheten behövde en bättre kommunikationsplattform som kunde hjälpa företaget att skapa ett nav för all sitt utbildningsmaterial och e-learning, samla all kommunikation i en plattform, och erbjuda interaktivitet för användarna.

”När jag lärde mig om Chainformation och hur deras molnbaserade plattform kan förbättra kommunikationen och samtidigt få med all Know-How till franchisetagaren, så klickade det bara ” – Dag Hognerud.

Efter implementation av Chainformation har man idag ett nav för hela kedjan, en miljö som inte minst franchisetagarna uppskattar då man nu helt slipper “leta överallt” och ringa runt för att hitta information, support och verktyg.

www.n3zonesgroup.se/n3zones/

Start writing or type / to choose a block

Vill du se plattformen live?

Ta 15 min och en kopp kaffe så demar vi online.
Vi hatar tjatiga säljare lika mycket som du, så om detta inte passar er lovar vi att inte störa dig igen.

Branch
Café/RestaurangButikServiceGym/fitnessAnnan

Läs gärna vår Privacy policy