
kundberättelse
Introduktion
Social Eatertainment Group är en större spelare inom restaurangbranschen, med tre starka varumärken: O’Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke. Med mer än 150 enheter spridda över flera länder i Europa och Asien, har de skapat unika, framgångsrika koncept som alla levererar oförglömliga upplevelser för sina gäster. Men att hantera så många enheter och varumärken ställer höga krav på intern kommunikation, kvalitetskontroll och operativt stöd.
Utmaning och behov
För att kunna tillhandahålla de högsta standarderna inom alla sina varumärken och enheter behövde Social Eatertainment Group en effektiv och pålitlig lösning. Ett sätt att säkerställa att all vital information når ut till alla enheter, att rutiner och protokoll följs, och att personalengagemanget hålls på topp.
Rasa Jonyte, Project & Operations Support Manager hos Social Eatertainment Group, beskriver behovet så här: “Effektiv intern (mellan franchisetagare och deras anställda) och extern (mellan oss, HK och våra franchisetagare) kommunikation har alltid varit mycket viktigt för oss. Med över 150 enheter och tre olika varumärken i Social Eatertainment Groups portfölj, har denna aspekt nu blivit ännu viktigare.”
Lösning & effekt
Social Eatertainment Group (O’Learys) har använt Chainformation-plattformen sedan 2003. Rasa Jonyte förklarar:
“Denna plattform är så mycket mer än bara en kommunikationskanal. Den hjälper oss också att förenkla och effektivisera den dagliga driften på våra anläggningar, och blir mer effektiva i operativt stöd och kvalitetskontroll inom våra varumärken.”
Genom funktioner som digitala manualer, checklistor och statistikrapporter kan Social Eatertainment Group vara säkra på att alla inom deras kedjor får all nödvändig information och följer etablerade rutiner och protokoll. “Dessutom hjälper det oss att driva operativ följsamhet och engagemang bland personalen,” avslutar Rasa Jonyte.
Så genom att använda Chainformation kan Social Eatertainment Group nu enkelt hantera sina tre varumärken på ett effektivt och strömlinjeformat sätt, säkerställa att alla enheter följer de etablerade standarderna och främja engagemang och effektivitet inom hela sin personalstyrka

It also helps us to simplify and streamline daily operations at our venues, become more efficient in operational support and quality assurance within our brands.
Rasa Jonyte
Project & Operations Support Manager