
kundberättelse
Introduktion
Utmaning och behov
När verksamheten expanderade, kom support- och compliance-frågor snabbt upp på dagordningen. Den centrala organisationens största behov låg i att kunna tillhandahålla franchisetagaren och deras certifierade installatörer med träning och support.
Franchisetagare till N3zones och deras certifierade installatörer har alltid fått all sin träning och support av den centrala organisationen, men det befintliga intranätet skulle knappast räcka till när man väl bestämde sig för växla upp.
Dag Hognerud, VD och en av grundarna till N3zones, beskriver:
”Vi hade redan ett intranät igång men det var enormt ineffektivt och hade brister på många områden. För att kunna uppfylla våra tillväxtmål, behövde vi ett bättre sätt att dela dokumentation, utbildningsmaterial och marknadsföringsmaterial tvärs över vårt växande franchisenätverk.”
Allt eftersom ledningen utvärderade sina möjligheter; från att bygga ett nytt intranät från grunden, eller att anpassa en SharePoint kom man snart fram till att äga och utveckla egna lösningar inte var en del av deras kärnverksamhet som franchisegivare.
Lösning & effekt
”När jag lärde mig om Chainformation och hur deras molnbaserade plattform kan förbättra kommunikationen och samtidigt få med all Know-How till franchisetagaren, så klickade det bara ” – Dag Hognerud.
Efter implementation av Chainformation har man idag ett nav för hela kedjan, en miljö som inte minst franchisetagarna uppskattar då man nu helt slipper “leta överallt” och ringa runt för att hitta information, support och verktyg.

Dag Hognerud
CEO