Kundberättelser
Läs våra kundberättelser för att få en mer djupgående förståelse för hur Chainformation har förändrat de dagliga rutinerna och verksamheten för våra kunder. Detta är några av de kunder vi hjälper med att säkra deras koncept ute i kedjan:
Lösningar för kedjor i alla branscher och storlekar

Wayne's Coffee
Wayne’s Coffee startade redan 1994 och har sedan dess vuxit till att bli en av de största svenska cafékedjorna, idag, 27 år senare, finns närmare 150 Waynes i 8 länder. Men med snabb tillväxt och internationalisering kommer även en del utmaningar, inte minst i form av hur man effektivt kunde kommunicera till alla franchisetagare och anställda.

Colorama
Sammanslagning av två varumärken till Nordens största medlemsägda kedja krävde tydlig intern kommunikation, transparens och kontinuitet. Coloramakedjan bildades i början av 2007 efter en sammanslagning av de nationella frivilligkedjorna Spektrum och Färgtema. Colorama är idag Sveriges största färgfackhandelskedja med 170 butiker över hela landet och varje butik äger sin egen del i Coloramakedjan.

Social Eatertainment Group
Social Eatertainment Group, ägarna av framgångsrika restaurangvarumärken som O’Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke, har över 150 enheter i Europa och Asien. Att hantera dessa varumärken ställer höga krav på intern kommunikation, kvalitetskontroll och operativt stöd. Tack vare Chainformation-plattformen kan de nu effektivt säkerställa att alla enheter får nödvändig information och kan följa etablerade rutiner och protokoll. Dessutom bidrar plattformen till att främja personalengagemanget på alla nivåer.

N3zones
N3zones grundades 1995 i Rud, Norge och har idag franchisetagare i både Sverige och Norge. Bolaget har utvecklat en patenterad, fast monterad matta med unika egenskaper för att stoppa smuts och fukt i entréer, vilket minskar bakterier och föroreningar och gör inomhusluften väsentligt renare.