Artiklar
Undvik vanliga fel och slarv i restaurangdriften. Tuffa tider kräver bättre koll och snabba åtgärder!
För många restauranger och caféer präglas vardagen av tuffa utmaningar, från efterdyningarna av en global pandemi till höga elpriser och en aldrig...
Modet att fråga, kraften att agera: Så skapar du en starkare kedja med rutiner för intern feedback
Varför löpande feedback är avgörande för din kedjas utveckling + några råd och mallar för att komma igång. Att fråga om feedback från hela kedjan...
Varför det är mer lönsamt att skala upp en franchise än att bara växa
Du måste ta de nödvändiga stegen för att lyckas med att skala upp en franchise. Som franchisegivare kanske du fokuserar på att utöka ditt...
De sa alltså att SharePoint var ett snabbt och enkelt sätt att skapa ett intranät för franchiseföretag!
Låt oss vara ärliga. De flesta av dina franchisetagare och medarbetare tar sina jobb på allvar. Oavsett om de arbetar på det centrala kontoret eller...
Chainformation kund vinner Swedish Franchise Gala Awards
Chainformation gratulerar våra framgångsrika kunder som tog hem fyra av de sju olika kategorierna i år. Genom åren har många av våra kunder vunnit...
Flytta din Ops.Manual från “Huh?” till “A-ha!”
Har du någonsin tänkt: "Hur kommer det sig att de inte läser våra handböcker...?" Låt oss bara säga att det inte är en särskilt unik fråga bland...
Sju viktiga principer för att driva kvalitetsarbetet i hela er kedja
Alla pratar om kvalitet – men vad är det, och hur kan vi få alla i kedjan att förstå? Men först och allra viktigast: Det är upp till kunder att...
Förlitar du dig fortfarande på e-post för att kommunicera med franchisetagarna? Det är verkligen 2021!
Franchisetagare tenderar att vara törstiga på information från moderbolaget. Tyvärr håller många franchisegivare med och tror att "ju mer vi ger dem...
Varför för många kommunikationsappar kan orsaka allvarliga problem för ditt franchisenätverk
Dagens arbetskraft är belägrad av en flodvåg av kommunikationsappar. Mer än någonsin är vår uppmärksamhet spridd över ett stort antal olika appar...
Digitala checklistor säkerställer att kampanjerna implementeras fullt ut i hela ditt franchise-nätverk.
De flesta franchiseföretag som vänder sig till konsumenterna är kampanjdrivna. Marknadsföringsteamen har ett enkelt mål: att locka fler besökare...
Franchisegivare: I tider av panik, få kontroll över din interna kriskommunikation och ditt stöd.
I tider av panik och kris kommer du som franchisegivare och ditt team att vara huvudleverantör av den viktigaste varan för hela ditt nätverk:...
Tre stora risker för franchisetagare när det gäller kvalitetskontroll
När du driver ett franchiseföretag kan det vara en enorm utmaning att hålla koll på verksamheten i hela nätverket. Naturligtvis vill vi alla...