Vad gör du när det största hotet mot kedjans varumärke är dina egna franchisetagare?

Vad gör du när det största hotet mot kedjans varumärke är dina egna franchisetagare?

För en kedja, oavsett bransch eller storlek kokar hela överlevnaden ner till en sak: Att alla i kedjan levererar den kundupplevelse som det gemensamma varumärket står för och utlovar. De flesta framgångsrika franchise eller kedjeföretag förstår kopplingen mellan deras tillväxt/lönsamhet … Mer >>
Funderar du på att skala upp din verksamhet genom franchising? Planera rätt!

Funderar du på att skala upp din verksamhet genom franchising? Planera rätt!

I Sverige omsätter franchiseföretagen sammanlagt 277 miljarder SEK* och näringen växer med drygt 10 % årligen*. I sin helhet står den för 5,6 % av landets BNP*, och bidrar till 144 000 arbetstillfällen*. Detta gör den således både betydande och … Mer >>
Så kan en digital samarbetsplattform stärka aktievärdet för franchisegivaren.

Så kan en digital samarbetsplattform stärka aktievärdet för franchisegivaren.

Att skapa rätt system för den interna kommunikationen och ledningen av kedjan kan vara starkt bidragande om du har som mål att maximera värdet av din franchise. Värdet av en franchisebaserad organisation kan öka markant genom att implementera enkla, smidiga … Mer >>
Inget snusk i duscharna, varm bastu, ordning och reda. Viktigt för era gymbesökare – men vilken koll har ni egentligen centralt?

Inget snusk i duscharna, varm bastu, ordning och reda. Viktigt för era gymbesökare – men vilken koll har ni egentligen centralt?

Gym, yogastudios och spaanläggningar – alla har kunder som spenderar mycket tid där, egentid för sitt välbefinnande. Det ställer stora krav på att miljön är på topp, varje dag. För att kunna möta deras förväntningar måste en kedja inom gym … Mer >>
Använder ditt kedjeföretag sociala nätverk för internkommunikation?

Använder ditt kedjeföretag sociala nätverk för internkommunikation?

Vet du då vem som egentligen äger och har tillgång till alla era interna hemlisar? Användarvänligheten, funktionaliteten och kostnadseffektiviteten i de stora internationella sociala nätverken lockar många företag att även använda dem för kommunikation med sina medarbetare. I sociala nätverk … Mer >>
Hur redo är din kedja inför årets viktigaste kampanjdag?

Hur redo är din kedja inför årets viktigaste kampanjdag?

Årets stora konsumenthögtid står inför dörren – Black Friday – och fyra av tio handlare kommer att ha någon form av kampanj enligt Svensk Handels prognos. Det är årets viktigaste kampanj och allt måste stämma – men hur vet du … Mer >>